Student!

Nu har jag äntligen tagit min efterlängtade student... det känns så jävla bra!!! paris känns dock väldigt avlägset just nu... jag är skräckslagen, samtidigt som det ännu inte har gått upp för mig att jagf faktiskt åker om lite mer än en vecka :S... det ska bli spännande, som ett helt äventyr väntar mig, men samtidigt så möter man alltid främmande saker med en viss oro...  men jag är säkert på att det här kommer bra... självklart kommer jag ha mina svåra stunder när jag inget hellre vill än att åka hem till allt som känns tryggt och bekant, men det är då det är som viktigast att stå på sig och ta fram den där beslutsamheten jag vet att jag har... det här är min dröm och jag ska genomföra det här året om det så är det sista jag gör! ;)...

Jag har verit rätt orolig över min ekonomi... i samband med min resa till paris så tillkommer det även en hel del utgifter... försäkring 1800, linser 1500, översättning av dokument 600, plus att jag behöver pengar att leva på där nere innan jag får min första lön, samt utgifter i form av nödvändiga saker jag behöver, som jag inte har plats för i resväskan... jag får bara ha med mig 20 kilo :S... hur jag ska få ner hela mitt liv i en resväska som inte får väga mer än 20 kilo är för mig en gåta... men allt går bara man vill... åter tillbaka till ekonomin... hur som helst så har jag jobbar fler dagar än väntat med pappa och har därmed ökat mina besparingar med 6000!  kan det bli mkt bättre än så här? imorgon ska jag åka till v-ås och hälsa på jon och sen i helgen ska jag börja packa... på söndag ska jag över till elsie och lennart och städa för sista gången :(... jag kommer verkligen sakna dem... de är alltid så gulliga... nästa veckan ska jag jobba två dagar på måndag och tisdag och sen på torsdag ska jag fira midsommar en sväng med samuel, samt övriga barn och deras föräldrar på dagis... sen återigen packa och packa... midsommarafton ska firas med vänner och midsommardagen med familjen... sen åker jag...

Nedräkningne har börjat...

Varför ska det vara så svårt att säga enkla saker?...

???????????????????????????????????????

image7

image8


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0